Äntligen !

Hejhej på er! Idag ska jag va med Fon,
äntligen ! Det va minst .. nästan ett halv
år sen vi va sist ! Så det ska bli kul :D




Igår efter skolan hade jag inget att göra,
så jag blev sugen på att baka! Så då bestämmde
pappa och jag för att göra de och så letade
vi i recept och så hittade vi "Banankaka" och så
gjorde vi de ! Den blev faktiskt god ;D Det trodde
jag inte först (y)








Fin, elle hur ? ;D


Jag har hört talats om: "Kony 2012", vet inte
om ni har gjort de. Men iaf så har många pratat
om honom och jag har inte trott att de va "nu" elle
så, jag trodde de va för typ.. Jätte länge sen, men igår
så kollade jag på filmen på youtube och förstod ännu mer.
Jag tycker ni kan kolla på den ..
Det handlar om en gubbe som har tagit barn och gjort
dom till soldater och får dom att döda sina föräldrar och
så ..! Den är på redigt och dom försöker stoppa honom
just nu ! Kolla på den ! (den är 30 min lång och är på
engelska, det är ibland text)

http://youtu.be/Y4MnpzG5Sqc


Moizz<3

Postat av: Stina

Själva Kony-filmen är snyggt gjord MEN de som står bakom den är inte att lita på. De vill ha in pengar varav bara 1/3 går till välgörenhet. Eller välgörenhet och välgörenhet, de ger pengarna till Ugandas militär. Kony har inte utövat sin makt på flera år, man vet inte ens om han lever. Militären däremot och presidenten gör precis samma saker som Kony sägs göra. Använder sig av barnsoldater tillexempel. Och de förföljer homosexuella då homosexualitet är olagligt i Uganda. Presidenten ville härom året införa 14 års fängelsestraff för homosexuella och dödsstraff för "grov homosexualitet" dvs en homosexuell med hiv.



Jag skriver detta till dig för jag tycker det är bra att du bryr dig, men tyvärr missleder den där filmen väldigt mycket. Jag trodde också på allt som sas i den och ville ge mig in i kampen att fånga Kony. För det han gjort är helt och hållet fruktansvärt men som sagt finns det andra i landet som FORTFARANDE gör detta. Presidenten försvarar att man lär upp barn från 4 års ålder att lära sig slåss med att "det tillhör traditionen".



Det är synd att Invisible Children har fått hela jordens befolkning att rikta sitt hat mot någon man inte ens vet lever när det finns så mycket annan ondska.



Kram på dig min fina kusin!

2012-03-17 @ 11:09:37
URL: http://stinafinan.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback