Nytt igen :)

Jag ska skriva fakta om olika saker och
lägga in här ibland (jag skriver med mina "egna" ord)
och det kan handla om vad som helst. T.ex.
artister/kändisar, djur, världen, mat, filmer,
sjukdomar och allt möjligt och så kommer jag
med en kommentar om vad jag tycker om det
jag har skrivit om :)
Här kommer den första fakta och det är filmen:
Jag saknar dig och om skådespelerarna Cilla och Tina = Erica och Hanna :)


"Jag saknar dig, handlar om att förlora en som alltid har
stått en så nära men som dör, lämnar en som är så ung.
 - Det är svårt att ens tänka den tanken. Men när vi gjorde scenerna så var det äkta hela vägen, säger Erica Midfjäll som spelar Tina.
- I de absolut värsta scenerna var jag med vid sidan av, som under begravningen, säger Hanna Midfjäll som spelar Cilla. Jag visste att när kameran rullade skulle Erica föreställa sig att jag har dött. Och på kvällarna efter att vi hade spelat in sorgescener hade jag hyrt en komedi och köpt choklad så att vi bara kunde slappna av.
Jag saknar dig, är en sann historia. För ungefär 20 år sedan
förlorade Kinna Geith sin tvillingsyster Jenny som var med om
en bilolycka. Efter ett halvår sedan olyckan hände, kontaktade Kinna
författaren Peter Pohl och tillsammans skrev dom boken:
Jag saknar dig, jag saknar dig! och vann Augustpriset.
Erica och Hanna Midfjäll har poängterat att filmen handlar om hopp och
att det finns ett liv efter sorgen och inspelningen har fört dom närmare varandra.
- Vår relation har mognat för att vi har fått spela ut den värsta rädslan man har, säger Hanna och får medhåll av systern.
- Vi går ju inte och säger att vi älskar varandra varje dag. Så det var härligt att få spela ut hela den sårbarheten och uppskattningen för varandra.

Erica och Hanna Midfjäll är födda: 10 juli 1990, dom bor
i Kiruna. Erica jobbar på LKAB:s gruva i Kiruna och Hanna
börjar i höst sina studier i Uppsala - vill bli barnpsykolog.
Dom gillar verkligen Harry Potter eftersom syskonen Weasley
är sju stycken och dom också är sju syskon och precis som tvillingarna
Fred och George så är dom mittenbarn  så har dom alltid identifierat dom
själva med dem."

Moizz<3

Postat av: Mandaa!!

Den verkar bra!

2012-01-16 @ 17:39:02

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback