Dikt (tyvärr ingen berättelse idag)

Jag är ju inte hemma nu så jag har
inte min berättelse här och kommer
inte ihåg i huvudet ;) Men bara för det
ska jag skriva två dikter, en sorglig och
en glad (ska försöka med glad) och om några
undrar så kommer jag bara på dom och dom
sorgliga är inte sanna ;) Men kanske dom glada..
ibland :3 och som ni kanske har märkt så rimmar
jag inte, dom blir inte bra då ;)
Sorglig:

Här sitter jag själv,
på mitt rum vid fönstret.
Nere är det en massa barn,
som skrattar och har kul.
Men jag då?

Det är väldigt långt ner..
Kanske man skulle..
Nej! Så får man inte tänka.

På gården är det en kille,
som står och retar mig.
Pekar "fuck you" åt mig,
räcker ut tungan och allt möjligt.

Jag försöker att titta bort,
kolla på något annat.
Men det går inte!
Han retar mig för att jag,
inte har några kompisar.
Men det är sant..

Det var droppen!
Han tog pekfingret lite in,
i munnen.. att jag va äcklig.

Jag öppnar fönstret,
ställer mig på fönster brädet.
Jag kollar ner en sista gång,
och ser att barnen står som förskräckta.

Jag hoppar och tänker:
"Nu kommer jag få kompisar och vara lycklig!


Glad:

Jag vaknar en morgon och känner
att det gör ont i hjärtat.
Det har brustit ännu en gång..
Killar är inte att ha!

Jag ställer mig på golvet från sängen och ramlar
ner på golvet..
När jag vaknar är jag inte ensam..

Ljuset från fönstret lyser så starkt
att jag inte ser vem som är med mig.
Det enda jag ser är en människa med
kort brunt hår.

Ljuset flyttar sig och jag ser att det är
min fina prins som har kommit för att
rädda mig.
"Förlåt mig!"
"Det har jag redan gjort.. min söta prins"
´

Jag vet, den glada var inte bra :p
Moizz<3

Postat av: Mandaa!!

hihi du är bra på dikter!

2012-01-04 @ 16:43:02
Postat av: Stin (kusinen)

Vad fint du skriver! Soegligt men fint :) Det behöver ju inte rimma, en killkompis till mig skriver mycket och läser upp inför publik ibland och hans rimmar inte heller. Sånt får man ju bestämma själv hur man vill göra :) Kram!

2012-01-04 @ 18:08:15
URL: http://stinafinan.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback