2:a delen av: Början på slutet..! + Dikt

När jag stod utanför dörren, in till chefen och “min hjälpare”, la jag min hand på dörrhandtaget och tog två djupa andetag innan jag öppnade dörren.

: Hej Kinna.., sa chefen

: Hej, förlåt att jag är sen! Men jag va uppe så sent igår, mina kompisar från Skåne kom och hälsade på så jag va tvu..

: Jaja.., muttrade Svante, alltså chefen. Ska du inte hälsa på din nya hjälpare?

Wow, han va snygg!

                                           Jag gick fram till honom och sträckte fram min hand.

: Hej, Kinna.

: Konny.

: Nu när ni har hälsat på varandra så kan vi sätta oss ner och diskutera om den nya parfymen.

Vi satte oss ner vid det stora 30 platsers bordet, jag bredvid Konny och Svante framför mig.

: Så, Kinna? Har du alla papprena om de nya parfymerna och designen på dom?

: Ja, jag tog med mig den lappen vi ska skriva under också.

: Vad bra, vilken skulle ni börja arbeta med först?

: Vänta så ska jag ta upp pappret..

                     Jag letade igenom nästan varenda papper som låg i mappen, men tillslut hittade jag det.



Dikt:

Jag är rädd,
rädd att jag är den utvalde.
Att det är jag,
jag som kommer dö.
Jag vill inte,
inte lämna er.

Om jag dör,
är det pågrund av dig.
Det är ditt fel,
alltihop.

Är det meningen,
att jag ska le?
Är det meningen,
att jag ska vara glad?
Är det meningen,
att jag ska låtssas som ingenting?

Jag orkar inte,
vill gråta ut.
Får man gråta?
Får man vara rädd?

Det jag vet att man
tydligen får,
det är att vara den utvalde..

Moizz<3


Postat av: Mandaa!!

Dom var också bra har du hittat på aqlla själv?

2012-01-03 @ 14:22:10

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback