Min dag idag !

Heej ! Igår läste jag ut: Inga livstecken! :D
Den va jätte bra ! Fast den slutade inte med
det som jag trode den skulle göra .. Aja,
den va jätte bra iaf ! Nu läser jag en bok
som heter: S för längtan, av Anne Ch. Östby
(efternamnet är danskt, men jag vet inte hur
man gör en sådan knasig "dansk-Ö" :p



Än så länge är den bra :)

"Ville du verkligen dö Morten? Eller orkade du bara
inte leva?

Astrids frågor är många efter lillebrodens själv-
mord, och sorgen och skulden går nästan inte att
uthärda. Men mot döden står livet. Att vara 15 år
och kär för första gången. Att känna lusten till livet
och kärleken. En känsla starkare än allt annat.

Jag är här. En söndagsmorgon som är full av vår
och oro, en outhärdlig oro i tystnaden vid vattnet.
Jag lägger mig på rygg på stenen, känner hur det
dunkar i halsen. Håret flyter ut över stenen bakom
mig, jag sluter ögonen mot solen som inte vill mig
något ont. Bröstkorgen häver sig, brösten knottrar
sig, skälver av otålighet och ett slags svidande
värme när andedräkten pressas ut genom näsan i
en varm ström. Jag andas ut honom, tömmer lung-
orna på Jostein, på kyssar. Tvingas dra in våren
igen, längtan, lukten, det luktar äpplen här, i solen
vid vattnet. En lukt av mogna äpplen jag inte
äger, en röd saftighet jag vill suga i mig, vill ha."

Sen ska jag till gammelmorfar i Mörbylånga med
mamma och fler av släkten :) Mysigt, var ganska
länge sen jag träffade honom nu. Han har/ska
fylla 91 snart tro jag :p (eller har han redan gjort
det :p )

Moizz<3



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback