Veckans bok !

(Tänkte ta "Veckans bok" nu :D )


Dansa i snön
"Min har ingenting. Inga föräldrar, ingen födelseattest,
 inga bilder från när hon var liten.

 Som treåring hittades Min övergiven på en offentlig toalett
 på stadens stora mässområde. När det stod klart att ingen
 saknade den lilla flickan bestämde hennes socialassistent att
 datumet då hon hittades skulle bli hennes nya födelsedag -
 utan hänsyn till att det även var dagen då gon övergavs.
 Min har flyttats från det ena fosterhemmet till det andra,
 men aldrig före jul - som nu. Det ser inte ljust ut, ändå
 kan Min inte låta bli att hoppas på ett mirakel. Och kanske blir
 hon bönhörd, för om det är någon som kan utföra mirakel är
 det doktor Jessica Hart, samma Jessica som plötsligt sveper
 med Min in i en ny och okänd värld ..."  


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback